23.2.13

Balıkesir Üniversitesi.Yüksek Okullar



BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BÜNYESİNDE YÜKSEK OKULLAR

Üniversite bünyesinde; Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu - Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu  - Yabancı Diller Yüksekokulu  - Balıkesir Sağlık Yüksekokulu - Bandırma Sağlık Yüksekokulu - Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu olmak üzere 6 adet Yüksekokul mevcuttur.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ve OTELCİLİK YÜKSEKOKULU


1975 Yılında Bursa İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi’ne bağlı olarak kurulan ve Balıkesir İşletmecilik ve Turizm Yüksekokulu adıyla öğretim faaliyetini sürdüren okulun, ad ve statüsü değiştirilerek, 1982 yılında Balıkesir İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu adıyla Uludağ Üniversitesi’ne bağlanmış, 1992 yılından sonrada Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu unvanı ile Balıkesir Üniversitesi bünyesinde yerini almıştır.
Halen Çağış Kampüsü’ndeki kendi binasında eğitime devam eden Yüksekokul, Konaklama İşletmeciliği – Seyahat İşletmeciliği – Turizm Rehberliği – Gastronomi ve Mutfak Sanatları olmak üzere 4 bölümde eğitim ve öğretim vermektedir.

4 Yıllık yüksekokul statüsündeki okulda gelişmiş 4 adet Laboratuar mevcuttur, 
Bunlar :
1.Bilgisayar Laboratuarı : Turizm İşletmelerinde kullanılan Bilgisayar Programlarının öğretildiği ve uygulamanın yapıldığı 30 Bilgisayardan oluşan laboratuar.
2.Yabancı Dil Laboratuarı : 30 Kişilik ve 2 Yabancı Dil öğretimi veren Laboratuar.
3.Servis-Bar Laboratuarı : Öğrencilere servis ve yiyecek içecek yönetimi derslerinde pratik uygulama ortamı sağlayan 40 kişilik laboratuar.
4.Konaklama Uygulama Laboratuarı : Lüks konaklama işletmelerinde bulunan tek ve çift yataklı oda örnekli uygulama laboratuarı.

Ayrıca Okul bünyesinde 200 kişilik Konferans Salonu ile 7 bin adet kitap ve 68 çeşit yerli yabancı derginin bulunduğu gelişmiş bir Kütüphane bulunmaktadır.

İLETİŞİM :
Adres : BAÜ. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.Çağış kampüsü. Balıkesir
Tel.     : (0266) 612 13 53-54
Fax.    : (0266) 612 13 57

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR YÜKSEKOKULU

2000 Yılında kurulan ve 2002-2003 öğretim döneminde Spor Yöneticiliği bölümüne öğrenci kabul ederek öğretime başlayan Yüksekokul, MEB.lığınca kendilerine tahsis edilen Balıkesir Mrk. NEF. Alanındaki eski F.E.F.ne ait binada öğretimini sürdürmektedir.
2011-2012  öğretim yılında ilave edilen 2 bölümle toplam 3 bölüme çıkan eğitim dallarında faaliyetine devam etmektedir.
Bölümler: Spor Yöneticiliği – Antrenörlük Eğitimi - Beden Eğitimi ve Spor  Öğretmenliği dir.

İLETİŞİM :
Adres : Soma Cad. NEF.  Sahası 10100 BALIKESİR
Tel.     : (0266) 239 18 38
Fax.    : (0266) 239 02 85

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU


2010 Yılında kurulan Yüksekokul, Çağış kampüsü Fen Edebiyat Fakültesi binasının 4. katında faaliyetine devam etmektedir. Okulun kuruluş amacı, tüm Balıkesir Üniversitesi Fakülte ve Yüksekokullarında zorunlu olarak verilmesi gereken hazırlık ve diğer yabancı dil eğitimlerini yerine getirmektir ve 2012 tarihi itibariyle yaklaşık 10 bin öğrenciye yabancı dil eğitimi vermiştir ve vermeye devam etmektedir.
Yine 2011-2012 eğitim-öğretim yılından itibaren hizmet vermek üzere 2 adet Web Tabanlı Yabancı Dil Sınıfı kurulmuştur.

İLETİŞİM :
Adres : Fen-Edebiyat Fakültesi 4.Kat Çağış/BALIKESİR
Tel.     : (0266) 612 12 53
Fax.    : (0266) 612 12 54

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BALIKESİR SAĞLIK YÜKSEKOKULU


1993-94 Öğretim yılında Ön Lisans eğitimi vermek üzere kurulan Yüksekokul, 1997-98 öğretim yılından sonra Lisans düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır.
Balıkesir Merkez, Atatürk Hastanesi bitişiğindeki binasında eğitim veren Yüksekokulda Hemşirelik – Ebelik – Fizyoterapi ve Rehabilitasyon – Benlenme ve Diyetetik olmak üzere 4 Bölümde eğitim-öğretim yapılmaktadır.

İLETİŞİM :
Adres : Kasaplar Mah.Akyar Sk. No.6 Atatürk Hst.Arkası.BALIKESİR
Tel.     : (0266) 244 00 10
Fax.    : (0266) 249 71 25

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BANDIRMA SAĞLIK YÜKSEKOKULU


1998 Yılında Hemşirelik Bölümü ile lisans düzeyinde 4 yıllık eğitim vermeye başlayan Yüksekokul, Bandırma’da uzun zamandır Askerlik Şubesi olarak kullanılan 1901 yılı yapımı nostaljik ve koruma altında bulunan binada faaliyetinhe devam etmektedir.
Yüksekokulun eğitim-öğretim programında yer alan meslek derslerinin uygulaması, okulda bulunan teknik dersane ile Bandırma’da bulunan sağlık kurumlarında yapılmaktadır.
Hemşirelik bölümünden mezun olan öğrencilere lisans diplomaları ile Hemşire unvanı verilir.

İLETİŞİM :
Adres : Bandırma Sağlık Yüksekokulu. Kurtuluş Cd.No.98 Bandırma
Tel.     : (0266) 718 64 00
Fax.    : (0266) 718 64 14

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx  

BURHANİYE UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU (BUBYO)


2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında Burhaniye’nin Örentepe mevkiinde Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümüyle öğretime başlayan BUBYO, 2009-2010 eğitim yılında Bankacılık ve Finans Bölümünüde açarak faaliyetine devam etmiştir.
BUBYO yu diğer okullardan ayıran en önemli özellik, sektördeki deneyimli firmalarla anlaşma yaparak eğitimin uygulamalı yapılmasıdır.
Bu bakımdan mezun olanların iş bulma potansiyeli oldukça yüksek bulunmaktadır.

İLETİŞİM :
Adres : BUBYO. Örentepe mevkii. 10700 Burhaniye/BALIKESİR
Tel.     : (0266) 416 22 44 – 416 33 55
Fax.    : (0266) 416 15 07

Kaynak: http://www.balikesir.edu.tr/
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


-->




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

xxxxxxx