21.2.13

Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesi



NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ :


Balıkesir Merkezindeki eski tarihi binasında öğretimine devam eden Fakültenin geçmişi yine öğretmen yetiştiren 1910 yılında kurulmuş Karesi Darülmuallimin mektebine kadar uzanır.

Zamanın Milli Eğitim Bakanı Mustafa Necati Bey’in yaptırdığı bu günkü binasına 1932 yılında geçmiş ve 1982 yılına kadar Necati Öğretmen Okulu, Necati Eğitim Enstitüsü ve Necatibey Yüksek Öğretmen Okulu adlarıyla öğretmen yetiştirmeye devam etmiştir.

1982 Yılında Yüksek Öğretim Kurumu’nun kurulmasıyla Bursa’daki Uludağ Üniversitesi’ne bağlanarak Necatibey Eğitim Fakültesi adını almıştır.

Balıkesir Üniversitesi’nin kurulmasından sonrada 1992 yılından itibaren bu Üniversite çatısı altında günümüze dek eğitim-öğretim çalışmalarını sürdürmektedir.

Fakültede 2011-2012 öğretim yılında ilk ve orta öğretime yönelik 8 bölüm ve 19 ana bilim dalında 4500 öğrenci bulunmaktadır.
Fakülte bünyesinde tam teşekküllü Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen Bilgisi ve Bilgisayar Laboratuarları ile birlikte, Konferans ve Kütüphane/Okula Salonu mevcuttur.

Ayrıca Fakülte bahçe ve açık alanında gerek öğrenci ve gerekse çalışan personelin yararlanacağı Tenis Kortları, Basketbol, Voleybol ve Halı Saha Futbol alanları bulunmaktadır.

Fakültede öğretim Bölüm ve Ana Bilim Dalları şöyle sıralanabilir :

  1. BİLGİSAYAR EĞİTİM Bölümünde
a)Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı.

  1. EĞİTİM BİLİMLERİ Bölümünde
a)      Eğitim Programları ve Öğretimi,
b)      Eğitim Yönetimi Teftiş ve Planlama,
c)      Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Ana Bilim Dalları.

  1. İLKÖĞRETİM Bölümünde
a)      Fen Bilgisi Eğitimi,
b)      İlk Öğretim Matematik Eğitimi,
c)      Okul Öncesi Öğretmenliği,
d)      Sınıf Öğretmenliği Eğitimi,
e)      Sosyal Bilgiler Eğitimi, Ana Bilim Dalları.

  1. ORTAÖĞRETİM Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümündü
a)      Biyoloji Eğitimi,
b)      Fizik Eğitimi,
c)      Kimya Eğitimi,
d)      Matematik Eğitimi, Ana Bilim Dalları.

  1. ORTAÖĞRETİM SOSYAL Alanlar Eğitimi Bölümünde
a)      Coğrafya Eğitimi,
b)      Tarih Eğitimi,
c)      Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Ana Bilim Dalları.

  1. YABANCI DİLLER EĞİTİMİ Bölümünde
a)      İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı.

  1. TÜRKÇE EĞİTİMİ Bölümünde
a)      Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı.

  1. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ Bölümünde
a) Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı.

İLETİŞİM :
Adres    : Dinkçiler Mah. Soma Caddesi Merkez/B.ALIKESİR
Tel         : (0266) 241 27 62
Fax        : (0266) 249 50 05
İnt.         : http://www.balikesir.edu.tr/nef 

F O T O Ğ R A F L A R





































-->


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

xxxxxxx